اسید سیتریک در صنایع غذایی

تعداد بازدیده : 2214
نویسنده خبر :
منبع :
11 1398 خرداد

غذاهایی که اسید سیتریک که اغلب به آن اضافه می­شود :

بستنی و شربت
کارامل
لیموناد، سیب،
پنیرهای خاص
بسیاری از غذاهای کنسرو شده و مرباها ( کنسرو میوه ها ، سبزی، سس ها، و غیره)
محصولات پخته شده ، مخلوط کیک
ماهی منجمد (به ویژه شاه ماهی، میگو و خرچنگ)
میوه ها و سبزیجات بسته بندی شده غذایی
استفاده در محصولات مراقبت از پوست و شوینده ها

اسید سیتریک نیز معمولا در محصولات مختلف مراقبت پوستی طبیعی یافت می شود. برای تنظیم سطح PHکرم، لوسیون و ژل منطبق با سطح pH پوست طبیعی ما به آن اضافه شده است.

هنگامی که به صورت موضعی بر روی پوست استفاده می شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده ، که نشانه های پیری را پنهان می کند.

این ماده همچنین پوست را می تراشد با از بین بردن سلول های مرده پوست از لایه بالایی پوست، در نتیجه باعث رشد سلول های جدید است. از آنجا که یک ماده طبیعی است، به ندرت باعث واکنش های آلرژیک می شود و برای انواع پوست مناسب است.
نکته :

در مواد پاک کننده، شامپوها و صابون، اسید سیتریک اضافه شده به طوری که به آسانی تولید شود.همینطور باعث افزایش کارآیی این محصولات در حل کردن سریعتر آلودگی می شود.. این اسید بیش از مواد افزودنی دیگر مورد علاقه است به این دلیل است که سازگار با محیط زیست، زیست تخریب پذیر و نسبتا بی ضرر است.

اسید سیتریک یا جوهر لیمو یکی از اسیدهای آلی و ضعیف است که در لیموترش و پرتقال وجود دارد. یکی از عمده ترین کشورهای تولید کننده اسید سیتریک یا جوهر لیمو کشور چین میباشد .

اسید سیتریک یا جوهر لیمو در صنایع نوشابه سازی ، آبمیوه سازی، لواشک سازی , تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و داروئی … استفاده میگردد و علاوه بر طعم دهندگی باعث تنظیم PH نیز میشود .

مقالات مرتبط

نظراتــــــ