سوختگی با مواد شیمیایی

تعداد بازدیده : 2466
نویسنده خبر :
منبع :
9 1397 اسفند

سوختگی معمولا در اثر عوامل مختلفی اتفاق می افتد . در این نوشته ما به بررسی علل سوختگی با مواد شیمیایی و راهکارهای مهار آن می پردازیم .

منظور از مواد شیمیایی مواد بازی و اسیدی هستند .سوختگی با این مواد در محیط های کار با مواد شیمیایی یا در منازل در اثر کار با مواد شوینده و نظافت کننده که خاصیت اسیدی و بازی دارند رخ می دهد . هر چه پوست حساستر و نازکترباشد ، به مراتب این سوختگی تاثیر منفی بیشتری خواهد گذاشت . البته سوختگی های سطحی و خفیف خود به خود و بدون اقدام اضافی معمولا درمان می شوند .

در هنگام سوختگی آرامش خود را حفظ کرده و سریع عمل کنید .

۱-ابتدا عامل سوختگی را از روی بدن جدا نموده و سپس محل را با آب سرد به مدت ۱۰ الی ۲۰ شست و شو دهید . البته این زمان نسبی است و اگر پس از شست و شو احساس سوزش افزایش یافت باید این عمل مجددا تکرار شود .

۲- محل سوختگی را به گاز استریل یا پارچه استریل و پاکیزه آرام ببندید . توجه کنید که نباید محکم بسته شود و بهتر است که به صورت شل بسته شود .

۳- اگر فرد احساس درد شدید میکرد ، میتوان به او مسکن های ضد درد مثل آسپیرین یا استامینیفون داد . البته بهتر است تحت تجویز پزشک باشد .

سو ختگی با سود سوزآور :
سود سوزآور نیز جزو دسته بازهای قوی محسوب میشود . قبل از هر چیز رعایت نکات ایمنی توصیه می شود ولی در هنگام سوختگی باید مانندسوختگی با تمام مواد شیمیایی دیگر نکات فوق را رعایت نمود .

برای اطلاع بیشتر از نکات ایمنی استفاده از سود پرک کلیک کنید↓↓↓

msds farashimi shiraz 

 

مقالات مرتبط

نظراتــــــ